Во Святый и Великий Четверток.
На 1-м часе:
Пророчества Иеремиина чтение. [Глава 11, ст. 18 – 23: глава 12, ст. 1 – 15]
Господи, скажи ми, и уразумею: тогда видех начинания их. Аз же яко агня незлобивое ведомое на заколение не разумех, яко на мя помыслиша помысл лукавый, глаголюще: приидите и вложим древо в хлеб его, и истребим его от земли живущих, и имя его да не помянется ктому. Господь Саваоф, судяй праведно, испытуяй сердца и утробы, да вижду мщение Твое на них, яко к Тебе открых оправдание мое. Сего ради сия глаголет Господь на мужы Анафофски ищущия души моея, глаголющия: да не пророчествуеши о имени Господни: аще ли же ни, умреши в руках наших. Сего ради сия глаголет Господь сил: се Аз посещу на них: юноши их мечем умрут, и сынове их и дщери их скончаются гладом: И останка не будет от них, наведу бо злая на живущия во Анафофе, в лето посещения их. Праведен еси Господи, яко отвещаю к Тебе, обаче судьбы возглаголю к Тебе: что яко путь нечестивых спеется? Угобзишася вси творящии беззакония? Насадил еси их, и укоренишася: чада сотвориша, и сотвориша плод: близ еси Ты уст их, далече же от утроб их. И Ты, Господи, разумееши мя, видел мя еси, и искусил еси сердце мое пред Тобою, собери их яко овцы на заколение, и очисти их в день заколения их. Доколе плакати имать земля, и трава вся сельная изсхнет от злобы живущих на ней? Погибоша скоти и птицы, яко рекоша: не узрит Бог путей наших. Нози твои текут, и разслабляют тя. Идите, соберите вся звери сельныя, и да приидут снести е. Пастырие мнози растлиша виноград Мой, оскверниша часть Мою, даша часть желаемую Мою в пустыню непроходную. Положиша в потребление пагубы. Яко сия глаголет Господь о всех соседех лукавых, прикасающихся наследию Моему, еже разделих людем Моим Израилю: се Аз исторгну их от земли их, и дом Иудин извергну от среды их. И будет егда исторгну их, обращуся и помилую их, и вселю их, когождо в достояние свое, и когождо в землю свою.
На веч.:
Исхода чтение. [Глава 19, ст. 10 – 19]
Рече Господь Моисею: сошед засвидетельствуй людем, и очисти я днесь и утре: и да исперут ризы. И да будут готовы в день третий: в третий бо день снидет Господь на гору Синайскую, пред всеми людьми. И устроиши люди окрест, глаголя: внемлите себе не восходити на гору, и ничимже коснутися ея: всяк прикоснувыйся горе, смертию умрет. Не коснется ей рука, камением бо побиется, или стрелою устрелится, аще скот, аще человек, не будет жив: егда же гласи и трубы и облак отыдет от горы, сии взыдут на гору. Сниде же Моисей с горы к людем, и освяти я: и испраша ризы своя. И рече людем: будите готови, три дни не входите к женам. Бысть же в третий день бывшу ко утру, и быша гласи и молния, и облак мрачен на горе Синайстей, глас трубный глашаше зело: и убояшася вси людие иже в полце. Изведе же Моисей люди во сретение Богу из полка, и сташа под горою. Гора же Синайская дымяшеся вся, схождения ради Божия на ню во огни: и восхождаше дым, яко дым пещный: и ужасошася вси людие зело. Быша же гласи трубнии происходяще крепцы зело. Моисей глаголаше, Бог же отвещаваше ему гласом.
Иова чтение. [Глава 38, ст. 1 – 23: гл. 42, ст. 1 – 5]
Рече Господь Иову сквозе бурю и облаки: Кто сей скрываяй от Мене совет, содержай же глаголы в сердце, Мене же ли мнится утаити? Препояши яко муж чресла твоя: вопрошу же тя, ты же Ми отвещай. Где был еси егда основах землю? Возвести Ми, аще веси разум? Кто положи меры ея, аще веси? Или кто наведый вервь на ню? На чемже столпи ея утверждени суть? Кто же есть положивый камень краеугольный на ней? Егда [сотворены] быша звезды, восхвалиша Мя гласом велиим вси ангели Мои. Заградих же море враты, егда изливашеся из чрева матере своея исходящее. Положих же ему облак во одеяние, мглою же пових е: И положих ему пределы, обложив затворы и врата. Рех же ему: до сего дойдеши и не прейдеши, но в тебе сокрушатся волны твоя. Или при тебе составих свет утренний? Денница же весть чин свой, ятися крил земли, оттрясти нечестивыя от нея. Или ты брение взем от земли, создал еси животно, и глаголиваго сего посадил еси на земли? Отъял же ли еси от нечестивых свет? Мышцу же гордых сокрушил ли еси? Пришел же ли еси на источники моря? В следах же бездны ходил ли еси? Отверзаются же ли тебе страхом врата смертная? Вратницы же адовы видевше тя убояшася ли? Навыкл же ли еси широты поднебесныя, повеждь убо Ми, колика есть, В коей же земли вселяется свет? Тьме же кое есть место? Аще убо введеши Мя в пределы их, аще же ли и веси стези их? Вем убо яко тогда рожден еси, число же лет твоих много. Пришел же ли еси в сокровища снежная, и сокровища градная видел ли еси? Подлежат же ли тебе в час врагов в день браней и рати? Отвещав же Иов, рече ко Господу: Вем яко вся можеши, невозможно же Тебе ничтоже. Кто есть таяй от Тебе совет? Щадяй же словеса, и от Тебе мнится утаити? Кто же возвестит ми, ихже не ведех, велия и дивная, ихже не знах? Послушай же мене Господи, да и аз возглаголю: вопрошу же Тя, Ты же мя научи. Слухом убо уха слышах Тя первее, ныне же око мое виде Тя.
Пророчества Исаиина чтение. [Глава 8, ст. 4 – 11]
Господь дает мне язык научения, еже разумети, егда подобает рещи слово: положи мя утро утро, приложи ми ухо, еже слышати. И наказание Господне отверзает уши мои, аз же не противлюся, ни противоглаголю. Плещи мои вдах на раны, и ланите мои на заушения, лица же моего не отвратих от студа заплеваний. И Господь Господь помощник ми бысть: сего ради не усрамихся, но положих лице свое аки твердый камень, и разумех, яко не постыждуся. Зане приближается оправдавый мя: кто пряйся со мною? да сопротивостанет мне купно: и кто судяйся со мною: да приближится ко мне. Се Господь Господь поможет ми: кто озлобит мя? се вси вы, яко риза обетшаете, и яко молие изъяст вы. Кто в вас бояйся Господа? да послушает гласа отрока Его: ходящии во тьме, и несть им света, надейтеся на имя Господне, и утвердитеся о Бозе. Се вси вы огнь раждизаете, и укрепляете пламень: ходите светом огня вашего, и пламенем, егоже разжегосте: мене ради быша сия вам, в печали успнете.